Umów się na:
Pon. - Pt. 9:00 - 15:00
Napisz do mnie: biuro@adamplutowski.pl
Zadzwoń: +48 508 509 582
Zapraszam do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 15:00
Czasy, w których wszyscy mogli być anonimowi, minęły (raczej) bezpowrotnie. I nie mam tu na myśli tylko tych z nas, którzy na co dzień korzystają z mediów społecznościowych. Relacje w pracy, stosunek do obsługiwanych klientów czy kontrahentów, a nawet wizyta z rodziną w sklepie na sobotnich zakupach - jesteśmy obserwowani, kojarzeni z konkretnymi miejscami i zdarzeniami.
Czy to ma wpływ na postrzeganie nas jako… przyszłego pracownika czy przyszłego partnera do współpracy? Myślę, że odpowiedź jest tu oczywista i dobrze ją znasz ;-)
Zarządzanie marką osobistą (jak ładnie określa to terminologia marketingowa) dotyczy też… Ciebie. Markę każdy tworzy w swoim otoczeniu, poprzez to, jakie cechy uzewnętrznia oraz w jaki sposób prezentuje się w środowisku znajomych i nieznajomych.
„Twoja marka jest tym, co ludzie mówią o tobie, kiedy nie ma cię w pokoju”
Jeff Bezos, prezes i dyrektor generalny Amazona
– trudno się z tym nie zgodzić.
Czy własna marka osobista ma nam jednak dyktować warunki życia, kontrolować każdą jego sferę (prywatną, zawodową), nasz czas wolny i ten, kiedy absorbuje nas rodzina, dom, praca, nauka?
Odpowiedzi jest pewnie tyle, ile osób doczyta do tego właśnie miejsca (dzięki! ;-)), ale jedno jest pewne - najważniejsze to zdawać sobie sprawę, że w miejscach, z których my korzystamy, są nasi przyszli pracodawcy oraz nasi byli, przyszli i niedoszli klienci.
Jeśli należysz do osób, które pracują na co dzień z klientami (jesteś osobą publiczną) i zależy Ci na rozwoju Twojej ścieżki zawodowej, możesz więc zwrócić uwagę na:
- wpisy, jakie publikujesz na swoim prywatnym koncie na Facebooku czy Instagramie,
- język, jaki dobierasz zostawiając komentarze czy opisy we wspomnianych powyżej mediach,
- zachowania i rozmowy ze znajomymi w miejscach publicznych,
- codzienne podejście z szacunkiem do każdego człowieka.
Na koniec – równie ważne: nie daj się zwariować!
Kreowanie na siłę kogoś, kim nie jesteśmy na co dzień, będzie równie niewiarygodne.
Jaki jest więc „złoty środek”?
Zdawajmy sobie jedynie z tego wszystkiego sprawę.
W obecnych czasach możesz być niemal pewny, że Twój przyszły pracodawca lub osoba wstępnie zainteresowana Twoimi usługami najpierw sprawdzi Twoje konto na Facebooku.
Sprawdź w jaki sposób mogę Ci pomóc w wykreowaniu silnej marki osobistej w internecie poprzez konsultacje indywidualne TUTAJ>>
Adam Plutowski
Social Media Marketing
Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, przy ul. Andersena 1D/15, NIP: 5932539906, REGON: 363389732
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.
Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Sprawdź również Regulamin usług >>