Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, przy ul. Andersena 1D/15, NIP: 5932539906, REGON: 363389732

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

Adam Plutowski

Social Media Marketing

Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta opcja pozwoli Ci na pozyskiwanie tzw. leadów sprzedażowych na Facebooku, czyli numerów telefonów czy adresów mailowych osób, które wstępnie wyraziły zainteresowanie Twoją reklamą produktu.

 

Idźmy dalej. Oboje wiemy co możesz zrobić z numerem telefonu do osoby, która sama Ci go zostawiła zgadzając się na rozmowę z Tobą lub Twoim handlowcem. Rozmowa taka może zakończyć się oczywiście na dwa sposoby: sprzedasz lub nie sprzedasz. Jednak dzięki takiemu proaktywnemu wyjściu naprzeciw klienta z pewnością będziesz bliżej zamknięcia sprzedaży niż czekając, aż potencjalny klient sam do Ciebie zadzwoni widząc kolejną, tradycyjną reklamę sponsorowaną.

 

Oto jak można wykorzystać pozyskane w ten sposób kontakty w kilku wybranych branżach:

 

- szkoła muzyczna/baletowa/taneczna – zaproponowanie pierwszej, bezpłatnej lekcji testowej (np. z 2-3 terminami do wyboru),

 

- usługi biznesowe – półgodzinny audyt lub doradztwo (np. telefoniczną poradę prawną lub podatkową dla przedsiębiorców, audyt strony internetowej lub kont w mediach społecznościowych),

 

- salon urody – udział w bezpłatnej 30-minutowej sesji relaksacyjnej na twarz z możliwością przedłużenia do godzinnego zabiegu z 50% standardowej ceny lub rabat na wybrany zabieg z kilku do wyboru,

 

- sklep dziecięcy/odzieżowy – rabat ograniczony w czasie do wykorzystania w sklepie stacjonarnym,

 

- salon napraw samochodowych – krótki przegląd auta pod kątem ewentualnych usterek do naprawienia.

 

 

Pomysły możesz mnożyć w zależności od branży, jaką reprezentujesz.

 

Jak z pewnością zauważyłeś, to bezpłatne lub rabatowe propozycje dla klienta, które zdecydowanie przybliżą Twoją firmę do niego i sprawią, że w przyszłości wybierze Twój salon a nie konkurencyjny. A to dlatego, że Ciebie już zna i dałeś mu jakąś wartość. Wie też, że znasz się na „robocie”, bo już coś dla niego wykonałeś.

 

Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby ten cel reklamowy w Managerze Reklam wykorzystać bezpośrednio do sprzedaży produktów w pełnej cenie.

 

 

CASE STUDY

 

Czas na przykład z „życia wzięty”. Poniżej zostawiam Ci do przemyśleń krótką analizę kampanii, którą zrealizowaliśmy z klientem wokół kredytów pomocowych dla firm. Temat gorący, dlatego i wyniki ponadprzeciętne (dużo osób klikało reklamę i zostawiało kontakt), ale…co by było, gdybyś zamiast niżej wymienionych 75 kontaktów uzyskał w swojej branży numery telefonu chociażby do 10-15 potencjalnych klientów i zaproponował im swój produkt, którym przecież już się wstępnie zainteresowali?   

 

 

 

Wracając do wspomnianego przykładu.

 

Osobom, które zdecydowały się na kliknięcie w „Więcej informacji” (podgląd poniżej) proponowana była tu bezpłatna usługa oceny zdolności kredytowej oraz sprawdzenie o jaką maksymalną kwotę kredytu dane przedsiębiorstwo może się ubiegać.

 

Podgląd reklamy:

 

 

Na niemal dwutygodniową kampanię na Warszawę i szeroko zakrojone okolice przeznaczono 500 zł. W wyniku tej kampanii pozyskaliśmy kontakty do 75 osób, w związku z czym za pozyskanie 1 klienta zapłacić trzeba było Facebookowi 6,67 zł.

 

Myśląc już o Twojej branży... musisz przyznać, że to niewiele, jeśli później sprzedasz swój produkt za 200 czy 300 zł lub pozyskasz klienta, który w Twojej szkole zostawiał będzie np. 40 zł miesięcznie przez najbliższy rok.

 

Co musisz zrobić, aby to osiągnąć? Zmienić podejście, że to „klient powinien do mnie zadzwonić, jeśli jest zainteresowany” na „zapytam klienta, czy chciałby, żebym to ja do niego zadzwonił”.

 

Jeśli więc masz pomysł, jaką wartością możesz klienta do siebie przyciągnąć takim typem reklamy, warto spróbować.

 

O tym w jaki sposób przygotować skuteczną kampanię na "Pozyskiwanie kontaktów" opowiadam m.in. podczas szkolenia "Social Media Marketing".

 

Szczegóły TUTAJ>>

Jak sprawić, aby klient sam poprosił o kontakt ws Twojej oferty?

24 marca 2022
Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym

Zapraszam do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 15:00

Zadzwoń: +48 508 509 582

Napisz do mnie: biuro@adamplutowski.pl

Konsultacje online oraz stacjonarnie

Pon. - Pt. 9:00 - 15:00

Zadzwoń teraz