Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, przy ul. Andersena 1D/15, NIP: 5932539906, REGON: 363389732

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

Adam Plutowski

Social Media Marketing

Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach marketingowych i innych mało zrozumiałych pojęciach, by ostatecznie rzucić kolejnym kursem czy szkoleniem "o ścianę". Dochodzimy do wniosku, że to skomplikowane i wracamy do starych nawyków, które przecież też nie działały.

 

Czy jest na to jakieś rozwiązanie?

 

Obserwacja z moich rozmów z klientami podczas szkoleń podpowiada, że to problem wielu przedsiębiorców, którzy we wszystkim są sami (lub w niewielkim gronie). Nawet po szkoleniu czy konferencji u znanej i rozpoznawalnej osoby mają wrażenie, że właściwie niewiele wynieśli. Problem leży jednak gdzieś indziej, niż "jakość" osoby szkolącej. 

 

Przygotowałem dla Ciebie checklistę 5 porad, których zastosowanie znacznie poprawi tempo uczenia się sztuki promowania Twojej jednoosobowej firmy w sposób uporządkowany, wolny od chaosu informacyjnego.

 

 

1.

Wybierz jedną osobę, której doświadczenia i wiedza do Ciebie przemawiają i… trzymaj się jej!

 

Wybór za wielu osób do naśladowania sprawia, że po krótkim czasie doświadczasz przesytu i dezorientacji. Jeden doradza to, inni coś innego. Szkoleniowiec od Facebooka mówi, że to najlepszy kanał i tu powinieneś być, a szkoleniowiec któremu zależy na tym, żeby Ci sprzedać kurs z Instagrama mówi, że to właśnie ten portal powinieneś rozwijać. Znasz to? ;-) Wybierz jedną osobę, a jeżeli chcesz obserwować ich więcej, to tych, którzy opowiadają w swoich materiałach o tym ekosystemie reklamowym, który wybrałeś po przeczytaniu punktu następnego poniżej.

 

 

2.

Wybierz jedno miejsce jeśli chodzi o social media, w którym rozwiniesz świadomość marki

 

Prawda jest taka, że Twoi klienci są i na Facebooku, i na Instagramie, i na YouTube i…w wielu innych miejscach. Tylko czy masz czas i zasoby, by pokazywać im się wszędzie w efektywny sposób? Wielu jednoosobowych przedsiębiorców nie ma w co włożyć rąk, bo są w swojej działalności szefami, wykonawcami, księgowymi i (…). Sam wiesz, kim jeszcze jesteśmy prawda? Wszystkim naraz ;-). Wybierz jeden kanał social media, który rozwiniesz bardzo dobrze, by potem zabrać się dopiero za kolejny.

 

 

3.

Zastanów się na tym, jakiej wiedzy i umiejętności potrzebujesz

 

Gdy wybrałeś już kanał, zastanów się jakie moce będą Ci potrzebne, aby go opanować. Jeśli to Facebook, to powinieneś pomyśleć o Managerze Reklam i jakimś programie do obróbki zdjęć, intuicyjnego opracowania grafik. Jeśli YouTube, musisz wziąć pod uwagę zakup sprzętu, ale również umiejętności graficzne mogą Ci się przydać (np. do projektowania miniatur do filmów). To oczywiście potężny skrót myślowy, ale dopiero wybierając jeden kanał możesz obrać swój cel precyzyjnie. Ułożyć w jakiś plan.

 

 

4.

Zaplanuj, zamiast działać w pełni spontanicznie

 

Nikt oczywiście nie będzie kłócił się z faktem, że spontaniczne posty na FB są w cenie. Bo są! Tylko co z tego, jeśli nie masz oznaczonego celu do czego pośrednio i bezpośrednio mają one celować. Dowiedziałeś się, że webinary sprzedażowe mogą być dobrym sposobem na sprzedaż Twojej usługi? Zaplanuj skuteczną ścieżkę, jaka ma kierować ludzi do zapisów, używając do tego zapisów na listę mailingową, której to po webinarze prześlesz ofertę. Wiesz, że ludzie kupują u Ciebie raczej poprzez rozmowę telefoniczną? Zaplanuj ścieżkę, w której ktoś pobierze Twój bezpłatny materiał w zamian za przekazanie Ci maila i numeru telefonu do kontaktu. Potraktuj kanał social media jako paliwo do osiągnięcia celu, a nie jedyny silnik, który kiedyś może paść.

 

5.

Ucz się poprzez praktykę

 

Tylko wykonywanie czynności sprawia, że się jej nauczymy w 100%. Wiemy, w jakim miejscu zaznaczyć, jak coś przesunąć, jak odnaleźć, bo powtarzamy za kimś, kto nam to wszystko pokazuje upewniając się, że zdążyłeś powtórzyć u siebie. Wybierając więc osobę (lub osoby, jeśli poruszają się w tym samym ekosystemie tematycznym) zwróć uwagę szczególnie na projekty edukacyjne, które polegają na tym, że działania szkoleniowca możesz łatwo wdrożyć u siebie.

 

 

Jeśli przeczytałeś wszystkie propozycje powyżej to znaczy, że jesteś nieco bliżej poukładania wiedzy marketingowej w swojej jednoosobowej firmie. Czy zgadzasz się, że wprowadzenie powyższych punktów w życie ma sens?

Jak skutecznie uczyć się promowania własnej firmy?

24 marca 2022
Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym

Zapraszam do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 15:00

Zadzwoń: +48 508 509 582

Napisz do mnie: biuro@adamplutowski.pl

Konsultacje online oraz stacjonarnie

Pon. - Pt. 9:00 - 15:00

Zadzwoń teraz