Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, przy ul. Andersena 1D/15, NIP: 5932539906, REGON: 363389732

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

Adam Plutowski

Social Media Marketing

Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się zwiększona ich sprzedaż wiesz, że wszystko „działa” jak należy.

 

Możesz mieć jeszcze podejrzenia, że jeśli zamówienia się nie pojawiają, to nie działa coś innego – powodem może być np. brak strony www z Twoimi produktami do przejrzenia/porównania lub za krótki czas budowania Twojej rozpoznawalności (a co za tym idzie zaufania do Twoich) produktów.

 

Czy prowadząc Fan Page’a promującego usługi wygląda to tak samo?

 

Z promowaniem usług jest trochę inaczej, bo dzwoniący do Ciebie klient nie zawsze zadeklaruje, że kontaktuje się, bo widział Cię na Facebooku (chociaż często taka jest prawda ;-)). Gdy klient dzwoni wie jednak, czym się zajmujesz. Zapoznał się więc już z Tobą i Twoją firmą.

 

Możemy więc podejrzewać, że albo zostałeś polecony przez kogoś innego albo kilkukrotnie pojawiłeś się przed oczami klienta w różnych miejscach (Facebook, Instagram, reklamy outdoorowe, eventy itd.) i gdy stwierdził, że potrzebuje usługi podobnej do Twojej – pamiętając już nazwę wpisał ją w wyszukiwarkę Google’a lub znalazł Cię na Facebooku.

 

Często bywa też tak, że nawet jeśli zostałeś polecony przez kogoś innego, to zanim dojdzie do kontaktu ze strony Twojego klienta będzie chciał Cię dokładnie zweryfikować. Zapoznać się z Twoimi usługami, obejrzeć kilka zdjęć, zapoznać się ze wpisami, sekcją z recenzjami czy „przeklikać” do Twojej strony www i zapoznać się z zakładką „O nas”.

 

Wracając do pytania z tytułu wpisu: jakie więc funkcje spełnia Facebook dla działalności usługowych?

 

- Sprawia, że ludzie Cię kojarzą. Jeśli za pół roku ktoś będzie potrzebował np. trenera personalnego czy dietetyka, to pojawiając się potencjalnemu klientowi przed oczami kilkukrotnie, Twoje szanse na współpracę będą większe niż tego specjalisty, którego w ogóle na Facebooku nie ma ze swoim Fan Pagem.

 

- Sprawia, że ludzie zaczynają ufać Twoim kompetencjom. Jeśli zadbałeś o uzyskanie recenzji od obsłużonych klientów, a na Twojej tablicy pojawiają się regularne wpisy (np. z przeprowadzonych realizacji, pokazujące Twoją wiedzę), to kreujesz w głowie klienta myśl o tym, że znasz się na swojej robocie.

 

- Sprawia, że klient wie, gdzie Cię szukać. Facebook służy też temu, aby klient mógł zobaczyć jak wygląda Twoje miejsce pracy, jak wygląda proces wytwarzania Twojej usługi, w którym miejscu może się z Tobą spotkać i pod jakim numerem skontaktować.

 

- Sprawia, że klient przejdzie na Twoją stronę www. To strona internetowa jest miejscem, na które powinieneś kierować ruch zainteresowanych Tobą osób. To jeden z podstawowych celów prowadzenia działań w mediach społecznościowych: sprawianie, żeby potencjalni klienci chcieli przeczytać więcej o Twojej usłudze (na stronie www) i tu podjąć odpowiednie decyzje.

 

Nie martw się, jeśli nie za pierwszym razem, to po 10-tych czy 20-stych odwiedzinach Twojej strony (jeśli oczywiście Twoja usługa jest mu potrzebna i zaufa temu, co na tej stronie/Fan Page’u zobaczył). Czy zdecyduje się wówczas na Twoją usługę? Tutaj już na decyzję zakupową ma więcej czynników. Rolą mediów społecznościowych jest sprawienie, aby klient na Twoją stronę trafił. Co się wydarzy później?

 

Warto upewnić się, że strona Twojej firmy szybko się wczytuje, nie zawiesza się, jest czytelna i dobrze napisana. Dobrze też sprawdzić, jak wyglądają strony firm, które osiągnęły rozpoznawalność w Twojej branży (tu zostawiam Cię z znaczeniem słowa "benchmarking", czyli procesu analizy porównawczej wykorzystywanej w zarządzaniu).  

 

Po przeczytaniu powyższego pewnie myślisz sobie: no tak, ale czym sprowadzać klienta na stronę www?

 

Przecież nie będzie wiecznie klikał w linki promujące usługi wprost. Nikt nie lubi, gdy mu się "wciska" coś na siłę. Rozwiązaniem jest wciąganie potencjalnie zainteresowanych osób w świat Twoich usług i produktów.

 

Taktyk może tu być co najmniej kilka: od publikowania wartościowych wpisów na blogu (osadzonym na Twojej stronie z ofertą) po budowanie listy mailingowej w celu wysyłania wartościowego w wiedzę newslettera – również kierującego na stronę www lub na Fan Page’a.

 

Warto to wszystko ułożyć w logiczną strategię, biorąc pod uwagę to, do kogo chcesz ze swoimi przekazami trafić.

 

Trzymam więc kciuki za Twoją skuteczną strategię!

Facebook dla usług. Jakie funkcje spełnia?

24 marca 2022
Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym

Zapraszam do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 15:00

Zadzwoń: +48 508 509 582

Napisz do mnie: biuro@adamplutowski.pl

Konsultacje online oraz stacjonarnie

Pon. - Pt. 9:00 - 15:00

Zadzwoń teraz