Umów się na:
Pon. - Pt. 9:00 - 15:00
Napisz do mnie: biuro@adamplutowski.pl
Zadzwoń: +48 508 509 582
Zapraszam do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 15:00
Zlecanie zadań, których nie lubimy lub nie potrafimy wykonywać, to codzienność. Zepsuta pralka? Wzywamy fachowca. Remont samochodu? Telefon do mechanika. Impreza rodzinna? Rezerwujemy termin w restauracji. Chociaż każdą z wymienionych czynności moglibyśmy wykonać samodzielnie, to wolimy zapłacić komuś, żeby wykonał to dla nas.
Dlaczego tak się dzieje? Bo zlecenie zadania specjaliście, który wykonuje swoją pracę na co dzień, to przede wszystkim forma zabezpieczenia dla nas. Wierzymy wówczas, że praca zostanie dobrze wykonana (przynajmniej w ogólnym założeniu), bo mechanik w końcu codziennie naprawia auta, a restauracja co tydzień organizuje wesela i inne imprezy, więc raczej nas nie otrują ;)
To również komfort i zaoszczędzony czas. Możemy w końcu w tym samym czasie zajmować się rzeczami, które czekałyby na swoją kolej, dopóki nie uporamy się z uszkodzoną pralką.
Podobny schemat funkcjonuje w biznesie i nazywa się delegowaniem zadań. To nic innego, jak zlecanie innym specjalistom czynności, na które nie mamy czasu lub nie potrafimy ich wykonywać. Wiemy, że czynności te są z różnych powodów ważne (np. prowadzenie rachunkowości, administrowanie strony internetowej czy prowadzenie Fan Page’a na Facebooku), ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wymagają one specjalistycznej wiedzy lub po prostu zżerają nam czas wolny, który moglibyśmy wieczorem spędzać z dziećmi czy z partnerem. To również ten sam czas wolny, który spędzilibyśmy na edukowaniu się, popełnianiu błędów i zbieraniem konsekwencji naszej niewiedzy, jeśli za wszelką cenę chcemy wszystko zrobić samemu.
Delegowanie zadań to sposób na to, żebyśmy:
- prowadząc sklep internetowy mogli zająć się rozwijaniem nowej linii produktów, zamiast przygotowywać nowe treści na media społecznościowe,
- prowadząc restaurację, mogli zająć się rozmowami z klientami na temat menu weselnego, zamiast godzinami siedzieć w programach graficznych, aby stworzyć nową ulotkę,
- prowadząc salon fryzjerski mogli zająć się ukochaną pasją strzyżenia, zamiast wymyślać nowe slogany reklamowe,
- prowadząc firmę szkoleniową móc szkolić z naszej specjalizacji, zamiast… szkolić się z tego, jak księgować faktury czy sformułować klauzulę RODO na stronie www.
To wszystko, z czym się na co dzień mierzymy, zabiera czas, który można wycenić. To czas, który zabiera coś, czym nie chcieliśmy się zajmować, myśląc o nowej działalności gospodarczej.
Warto więc przeanalizować swoje codzienne czynności zawodowe i przekalkulować, czy oddając komuś część swoich dotychczasowych obowiązków (oczywiście spośród tych, które można oddać) paradoksalnie nie zaoszczędzę (choć będę musiał komuś za to zapłacić). Bo wówczas porozmawiam z większą ilością klientów w moim sklepie czy mogę wziąć na siebie większą ilość zleceń (wspomnianych „głów do ścięcia” w salonie fryzjerskim ;-)).
A to przełoży się na lepszy wynik bezpośredni sprzedaży i na spokój, którego tak nam przecież na co dzień brakuje.
W procesie przekazywania zadań komuś innemu ważne jest doświadczenie. Dlatego w oparciu o wiedzę i liczne prace z klientami z różnych branż stworzyliśmy agencję Social Media Fly, w której pomagamy przedsiębiorcom w prowadzeniu komunikacji ich firm na Facebooku.
O naszym zespole przeczytasz TUTAJ>>
Adam Plutowski
Social Media Marketing
Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, przy ul. Andersena 1D/15, NIP: 5932539906, REGON: 363389732
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.
Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Sprawdź również Regulamin usług >>